Το βερίκοκο


 
Το βερίκοκο είναι από τα φρούτα που ήρθαν σε καλλιέργεια την Ελληνιστική περίοδο από την εποχή του Μ.Αλεξάνδρου. Γενέτειρα του είναι η Μαντζουρία της βόρειας Κίνας, η Μογγολία και η Αρμενία. Η ονομασία του βερίκοκο προέρχεται από την λατινική λέξη praecocia  που σημαίνει πρώιμα επειδή παρουσιάζει πρώιμη ωρίμανση.
Είναι ένας από τους ποιο αγαπημένους καρπούς για μικρούς και για μεγάλους, η νοστιμιά της σάρκας του είναι παροιμιώδης και ως φρέσκο φρούτο αλλά και στην ζαχαροπλαστική καιτις μαρμελάδες. Οι ευεργετικές του ιδιότητες είναι πολύ σημαντικές αφού αποτελούν πολύ καλή πηγή βιταμίνης Α,Cκαι Β3,λυκοπενίου και ζεαξανθίνης όπου οφείλεται και το πορτοκαλί του χρώμα .Επίσης είναι ιδανική πηγή μετάλλων όπως σίδηρος και κάλιο. Οι σύγχρονες αναφορές και για τον πυρήνα του βερίκοκου είναι σημαντικές. Θεωρούνται ως το καλύτερο αντιοξειδωτικό και αντιγηραντικο φάρμακο μακροζωίας και ευεξίας. Ο νομπελίστας G.S.Whipple  το έτος 1934 χαρακτήρισε το βερίκοκο ως ισάξιο του συκωτιού στην δημιουργία αιμοσφαιρίνης.
 

Βερίκοκο και θρεπτικά συστατικά ανά μερίδα


(4 μικρά των 35 γρ. ή 2 μεγάλα των 70 γρ.) 
 
Θερμίδες   0.68 cal
Υδατάνθρακες 15,4 gr 
Σάκχαρα 12,9 gr
Πρωτεΐνες 2 gr
Λιπαρά 0,6 gr
Φυτικές ίνες. 2,8 gr
Βιταμίνη Α. 134 mg
Βιταμίνη C 14 mg 
Σίδηρος 0,56 mg 
Κάλιο 363 mg
Β-καροτένιο 1.532 mg

Τι λένε οι έρευνες για το βερίκοκο 


 
Μελέτες δείχνουν ότι όσοι τρώνε πολλά φρούτα (όπως το βερίκοκο) και λαχανικά παρουσιάζουν μικρότερα ποσοστά καρκίνου του πνεύμονα και του λάρυγγα.
Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι ο βασικός προστατευτικός παράγοντας είναι το β-καροτένιο, αν και συνηγορούν στο ότι υπάρχουν και άλλοι άγνωστοι ακόμη παράγοντες στα βερίκοκα και σε άλλες τροφές που συμβάλλουν θετικά.
Σήμερα, τα βερίκοκα θεωρούνται τροφή ισχυρά προληπτική ενάντια στον καρκίνο και ιδανική για τους πρώην καπνιστές. Οι πλούσιες σε β-καροτένιο τροφές φαίνεται πως έχουν την ικανότητα να μειώνουν τις άδηλες καρκινικές συνέπειες του καπνίσματος.
 
Ακόμη, τα βερίκοκα ενδείκνυνται στην αναιμία, κυρίως λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε σίδηρο καθώς προάγουν την αιμοποίηση. Επίσης, είναι πολύτιμα και σε αυτούς που παρακολουθούν μια δίαιτα αδυνατίσματος, γιατί οι υδατάνθρακες, που περιέχουν, ικανοποιούν την αίσθηση του γλυκού, χωρίς να προσδίδουν πολλές θερμίδες.
Είναι εύπεπτα και θρεπτικά καθώς συνιστώνται για παιδιά που παρουσιάζουν καθυστερημένη ανάπτυξη αλλά και κατά τη διάρκεια της ανάρρωσης. Χρησιμοποιείται φρέσκο για τη θεραπεία της διάρροιας, λόγω της στυπτικής του δράσης, αντιθέτως χρησιμοποιείται αποξηραμένο για τη θεραπεία της δυσκοιλιότητας
 

Συνταγές με το βερίκοκο